Χοληδόχος Κύστη. Ποιό δρόμο να πάρω;

Η Χοληδόχος Κύστη είναι ένα παρεξηγημένο όργανο, η αφαίρεσή του γίνεται τώρα πια τόσο συχνά και “χωρίς να προκαλεί κάποια δυσλειτουργία στον οργανισμό”….

Στην Παραδοσιακή Κινέζικη Ιατρική όμως η Χοληδόχος Κύστη έχει σημαντικές λειτουργίες και ο Μεσημβρινός χρησιμοποιείται πολύ συχνά και στο Σιάτσου αλλά και στον Βελονισμό σε διάφορες κοινές δυσλειτουργίες, όπως θα διαβάσεις πιο κάτω.

Ο Μεσημβρινός της Χοληδόχου Κύστης είναι ο μόνος που βρίσκεται στα πλαινά του σώματος. Περνάει από το κεφάλι, τον κορμό και τα πόδια και μας βοηθάει να βρούμε ποιο δρόμο χρειάζεται να πάρουμε στη ζωή.

Η Χοληδόχος Κύστη ανήκει στο στοιχείο Ξύλο και στην Άνοιξη.

Η Χοληδόχος Κύστη μαζί με το Ήπαρ ανήκουν στο στοιχείο του Ξύλου και της Άνοιξης. Η εποχή της Άνοιξης μας δημιουργεί τη διάθεση για ανανέωση, για αλλαγή, παίρνουμε αποφάσεις για να πραγματοποιήσουμε τους στόχους μας.

Τώρα είναι η ώρα να καθαρίσουμε και να δημιουργήσουμε, μαζί με τη δύναμη που προσφέρει το στοιχείο του Ξύλου να τρυπάει το έδαφος και να αναπτύσσεται προς τα πάνω με αποφασιστικότητα.

Διάβασε περισσότερα για το Ήπαρ και το στοιχείου Ξύλο.

Λειτουργίες και Παθολογία της Χοληδόχου Κύστης

Η Χοληδόχος Κύστη βρίσκεται ακριβώς κάτω από το Συκώτι (Ήπαρ), δεξιά στην κοιλιακή χώρα. Είναι ένα δοχείο που αποθηκεύει την χολή που παράγεται στο Ήπαρ. Συνδέεται με το δωδεκαδάκτυλο και το Λεπτό Έντερο, όπου διοχετεύει τη χολή ώστε να διασπά τα λιπαρά από τις τροφές που καταναλώνουμε, συνεπώς είναι ένα από τα όργανα που συμμετέχουν στην διαδικασία της πέψης.

Σε συναισθηματικό επίπεδο μια υγιής Χοληδόχος Κύστης μας βοηθάει να παίρνουμε αποφάσεις και πρωτοβουλίες. Συμβάλει στη δημιουργικότητα και στο θάρρος για να υλοποιούμε τα σχέδιά μας και το όραμα που έχουμε με την βοήθεια του “Στρατηγού” Ήπατος.

Οι αιτίες ασθένειας της Χοληδόχου Κύστης είναι η εξωτερική υγρασία, η υπερκατανάλωση λιπαρών τροφών από συσκευασμένες και επεξεργασμένες τροφές και καταπιεσμένα συναισθήματα θυμού και δυσαρέσκειας.

Συνηθισμένες παθήσεις:

  • πέτρες στη Χοληδόχο Κύστη
  • πικρή γεύση, ναυτία, εμετός, έλλειψη όρεξης
  • πόνος-διάταση στο στήθος και στην κοιλιά, ειδικά δεξιά κάτω από τα πλευρά
  • ημικρανία
  • πόνος στον αυχένα
  • ισχιαλγία, πόνος στο γλουτό, τροχαντηρίτιδα
  • τενοντίτιδες, δυσκινησία αρθρώσεων

Αποφάσεις και βήματα στη ζωή

Κάθε όργανο στην Παραδοσιακή Κινέζικη Ιατρική είναι συνδεδεμένο όχι μόνο με το φυσικό σώμα αλλά και με συναισθηματικές και νοητικές λειτουργίες. Έτσι η Χοληδόχος Κύστη όταν δυσλειτουργεί, γινόμαστε :

  • αναποφάσιστοι
  • χάνουμε το θάρρος μας και δεν παίρνουμε πρωτοβουλίες για να υλοποιήσουμε τους στόχους μας
  • έχουμε έλλειψη δημιουργικότητας
  • ντροπαλότητα
  • δεν ξέρουμε πως να προχωρήσουμε στη ζωή και ποιο δρόμο να πάρουμε

Φροντίζω την Χοληδόχο Κύστη με φυσικούς τρόπους

Υπάρχουν διάφορες φυσικές συμβουλές που μπορείς να ακολουθήσεις για να διατηρείς την Χοληδόχο σου Κύστη σε καλή λειτουργία.

Ακόμα και αν έχεις αφαιρέσει το φυσικό όργανο μπορείς να φροντίσεις για την καλή λειτουργία του ενεργειακού οργάνου της Χοληδόχου Κύστης και ίσως είναι ακόμα πιο σημαντικό για σένα!!!

Σωστή διατροφή

Την Άνοιξη πρασινίζει η φύση. Είναι η εποχή για πράσινα λαχανικά, όπως είναι και το χρώμα του στοιχείου Ξύλου το πράσινο. Επίσης ευεργετικό είναι το λεμόνι, καθώς η ξινή γεύση ευοδώνει την καλή λειτουργία του Ήπατος και της Χοληδόχου Κύστης.

Επέλεξε κυρίως σπανάκι, κρεμμύδια, παντζάρια, αγκινάρες, λάχανο, κουνουπίδι, μπρόκολο, λαχανάκια Βρυξελλών, φύτρες σπόρων, σέλερυ, φύκια και ιδιαίτερα kelp, μαρούλι, αγγούρι, μανιτάρια, κεχρί, μέλι, μηλόξυδο, ελαιόλαδο και ξιδάτες ελιές.

Προτίμησε φρούτα εποχής κυρίως μήλα, μαύρα και κόκκινα μούρα, φράουλες, ροδάκινο, κεράσι, δαμάσκηνα.

Βάλε μερικές φέτες λεμονιού στο νερό που πίνεις και μην ξεχνάς να ενυδατώνεις τον οργανισμό σου.

Πρόσθεσε στα φαγητά σου μυρωδικά όπως: κουρκουμά, βασιλικό, δάφνη, κάρδαμο, μαντζουράνα, τζίντζερ, πράσο, μαύρο πιπέρι, δενδρολίβανο, λεμονόχορτο.

Απέφυγε:

  • τηγανιτά
  • αναψυκτικά
  • μαργαρίνες
  • επεξεργασμένα τρόφιμα

Τα καλά λιπαρά ευεργετούν τον οργανισμό και δεν επιβαρύνουν τη Χοληδόχο Κύστη.

Προτίμησε

  • ελαιόλαδο και ελιές
  • αβοκάντο
  • λιναρόσπορο, ταχίνι (σουσάμι), κολοκυθόσπορους
  • σαρδέλες

Μπορείς να δεις συμβουλές για τη βάση μιας καλής ισορροπημένης διατροφής.

Βότανα

Όλα τα πιο κάτω βότανα γίνονται έγχυμα. Βάζεις 1-3 τσιμπιές από όποια από τα παρακάτω βότανα σου αρέσουν και συνδυασμό αυτών σε τσαγιέρα, προσθέτεις βραστό νερό όσο 1 κούπα, αφήνεις για 5-10’, σουρώνεις και πίνεις, 1-3 κούπες την ημέρα.

  • Ταραξάκο ή Πικραλίδα
  • Τσουκνίδα
  • Κολλιτσίδα
  • Αρτεμισία

Οι σπόροι του Γαιδουράγκαθου γίνονται αφέψημα. Βράζεις περίπου 10 σποράκια για 10’ σε 1,5 κούπα νερό. Πίνεις, 1-2 κούπες την ημέρα.

Διάβασε εάν θέλεις περισσότερα για τα βότανα

Αποτοξίνωση

Αν θέλεις να κάνεις μια καλή αποτοξίνωση της χοληδόχου κύστης και του ήπατος σου προτείνω του Andrea Moritz. Την έχω κάνει αρκετές φορές και μ’ έχει βοηθήσει, μπορείς να δεις όλες τις πληροφορίες στο άρθρο μου.

Αποτοξίνωση Ήπατος και Χοληδόχου Κύστης.

Θεραπευτικές Ασκήσεις

Η άσκηση είναι σημαντική για την Χοληδόχο Κύστη σε σωματικό επίπεδο για να βοηθήσεις τον πόνο στον αυχένα, τη δυσκινησία στις αρθρώσεις, την ισχιαλγία και τα πεπτικά προβλήματα. Σε συναισθηματικό και νοητικό επίπεδο,το περπάτημα και οι διατάσεις θα ενεργοποιήσουν τον μεσημβρινό της Χοληδόχου Κύστης για να κάνεις βήματα, να πάρεις αποφάσεις και να δημιουργήσεις.

Διάταση για τον μεσημβρινό της Χοληδόχου Κύστης

Κάθεσαι στο πάτωμα και ανοίγεις τα πόδια αριστερά και δεξιά. Ρίχνεις το σώμα σου από την μία πλευρά πάνω στο πόδι, μένεις για 5 αργές αναπνοές και μετά από την άλλη πλευρά το ίδιο. Ο μεσημβρινός της Χοληδόχου Κύστης βρίσκεται σε όλη την πλαινή πλευρά του σώματος αριστερά και δεξιά και οι διατάσεις δίνουν καλύτερη ροή στον μεσημβρινό ώστε να μας βοηθήσει να πάρουμε αποφάσεις.

Διάταση Μεσημβρινού Χοληδόχου Κύστης

Μπορείς επίσης να κάνεις την διάταση του μεσημβρινού του Ήπατος, το ζευγάρι της Χοληδόχου Κύστης στο στοιχείο του Ξύλου.

Στην ίδια θέση, μπορείς να σηκώσεις τα χέρια ψηλά να πάρεις εισπνοή και να ρίξεις το σώμα μπροστά στο πάτωμα, μέχρι το σημείο που νιώθεις άνετα. Μπορείς στην αρχή να λυγίζεις τα γόνατα. Πάρε 5 ήρεμες αργές αναπνοές. Ο Μεσημβρινός του Ήπατος βρίσκεται στα πόδια πίσω από τον προσαγωγό μυ, οπότε αυτή η διάταση μαλακώνει τον μεσημβρινό και το Ήπαρ να λειτουργήσει καλύτερα.

Διάταση Μεσημβρινού Ήπατος

Ασκήσεις για τον αυχένα

1.Καθόμαστε σε στρωματάκι στο πάτωμα, σε καρέκλα ή είμαστε όρθιοι. Με το ένα χέρι πιέζουμε απαλά το κεφάλι προς την πλευρά του ίδιου χεριού. Το άλλο μας χέρι είναι τεντωμένο προς τα κάτω και είναι σημαντικό να κατεβάζουμε τον ώμο προς τα κάτω μακριά από τα αυτιά. Νιώθουμε μια ήπια διάταση στο πλάι του αυχένα. Η διάταση πρέπει να είναι άνετη και να μην υπάρχει πόνος. Παίρνουμε 5 αργές αναπνοές σε αυτή τη θέση και αλλάζουμε πλευρά για άλλες 5 αργές αναπνοές.

2. Στην ίδια θέση δένουμε τα χέρια πίσω από το κεφάλι και πιέζουμε απαλά τον αυχένα μπροστά. Μένουμε για 5 ήρεμες αργές αναπνοές.

3. Παραμένουμε στην ίδια θέση με τους ώμους προς τα κάτω και στρίβουμε ήπια τον αυχένα από την μία πλευρά για 5 αργές αναπνοές και από την άλλη πλευρά για άλλες 5 αναπνοές.

4. Πιέζουμε απαλά με το ένα μας χέρι το κεφάλι διαγώνια προς τα εμπρός από την ίδια πλευρά του χεριού, κρατώντας τον άλλο ώμο προς τα κάτω, μακριά από τα αυτιά για 5 αργές αναπνοές. Αλλάζουμε πλευρά για άλλες 5 αναπνοές.

Ασκήσεις για την ισχιαλγία.

Διάβασε το άρθρο μου για τον πόνο στη μέση

Βασικά σημεία του Μεσημβρινού

Αν θέλεις να ενεργοποιήσεις τον Μεσημβρινό της Χοληδόχου Κύστης, σου προτείνω 3 βασικά σημεία.

Χ.Κ.20. Το σημείο βρίσκεται πίσω από το κεφάλι κάτω από το ινιακό οστό αριστερά και δεξιά σε εμφανή εντυπώματα.

X.K. 20

Πιέζεις απαλά και τα 2 σημεία μαζί όπως στη φωτογραφία και αναπνέεις αργά για 1-2 ‘ ή για όσο είναι ευχάριστο.

Αυτό το σημείο είναι από τα πιο δυνατά σημεία για να χαλαρώσεις τον αυχένα, για τον πονοκέφαλο, για την ηρεμία του νου.

Χ.Κ. 21. Βρίσκεται στην κορυφή του τραπεζοειδή μυ αριστερά και δεξιά από την βάση του αυχένα. Πιέζεις απαλά πρώτα από την μία πλευρά και μετά από την άλλη και αναπνέεις για όσο είναι ευχάριστο.

Χ.Κ.21

Το σημείο έχει έντονη δράση στο να κατεβάζεις την ένταση από το κεφάλι και τον αυχένα προς τα κάτω, μας γειώνει και μας ηρεμεί. Λόγω της έντονης δράσης τους προς τα κάτω αντενδείκνυται στην εγκυμοσύνη.

Και τα 2 πιο πάνω σημεία είναι εξαιρετικά όταν τα δέχεσαι από κάποιον άλλον ή τα κάνεις σε άλλο. Συνήθως οι θεραπευόμενοι κοιμούνται ή βυθίζονται σε βαθειά χαλάρωση. Δοκίμασε το κάθ’ ένα σημείο και από τις 2 πλευρές συγχρόνως σε κάποιον που είναι ξαπλωμένος ανάσκελα και μείνε σταθερά με ήπια πίεση για τουλάχιστον 1-2’!!!

Χ.Κ.30. Βρίσκεται στους γλουτούς. Η ακριβής εντόπιση δεν είναι σημαντική στην αυτοθεραπεία, αφού πολλά σημεία στους γλουτούς είναι ευαίσθητα και πολύ ευεργετικά για την ισχιαλγία και την οσφυαλγία.

X.K.30

Βάλε ένα μπαλάκι του τέννις στην περιοχή που είναι ευαίσθητη στο γλουτό και ξάπλωσε πάνω του, έτσι ώστε να σε πιέζει όσο αυτό είναι ευχάριστο. Μετακίνησε το μπαλάκι σε διάφορα σημεία των γλουτών. Άλλαξε πλευρά και κάνε το ίδιο

Πάρε αποφάσεις και δημιούργησε

Τώρα είναι η καλύτερη στιγμή!!! Γίνε παρορμητικός και πάρε αποφάσεις.

Άφησε τη δημιουργικότητά σου να ξεπηδήσει από το χώμα, όπως ένας σπόρος που ήταν κρυμμένος το Χειμώνα και τώρα την Άνοιξη ανθίζει.

Βάλε την πρόθεσή σου στην ανάπτυξη και στην επέκταση όπως ένα δυνατό όμορφο δέντρο πρασινίζει την Άνοιξη.

Περισσότερα άρθρα
___________________

    Αφήστε ένα Σχόλιο

    Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *